Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Persoanele fizice se pot înregistra în SPV pe website-ul www.anaf.ro, în secțiunea “Spațiul Privat Virtual”, rubrica “Înregistrare Utilizatori persoane fizice și juridice” cu ajutorul unui nume de utilizator și a unei parole sau cu certificatul digital calificat.
În situația înregistrării pe baza credențialelor (nume utilizator și parolă) activarea contului se poate face astfel:
a) „verificare număr document” – caz în care trebuie înscris numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu, sau numărul unei somații emise începând cu 1 ianuarie 2015; aprobarea se face online;
b) „verificare număr înregistrare decizie” – caz în care trebuie înscris numărul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligații de plată accesorii emise începând cu anul 2013; aprobarea se face online;
c) Identificare vizuală – caz în care, după finalizarea cererii de înregistrare SPV, persoana fizică se programează online pentru identificare vizuală. La data și ora programării, persoana în cauză este contactată video de un reprezentant al ANAF, prin aplicația Zoom, în scopul verificării identității. Dacă totul este în ordine, la scurt timp se aprobă înregistrarea în SPV și se
transmite persoanei fizice solicitante un email cu confirmarea aprobării;
d) aprobare la ghișeu – în cazul în care persoana fizică nu poate face înregistrarea potrivit literelor a), b) sau c), este necesar ca aceasta, după completarea formularului de înregistrare, să se prezinte la unitatea fiscală pentru aprobarea înregistrării.